Du er her:
UVM Indberetningsportal: Forside
     
Fejl adgang til Indberetnings- og Brevportalen

Brugere som oplever problemer med at logge på portalen med fejlmeddelsen "Siden kan ikke vises" kan løse dette ved at åbne for TCP port 7777 mod Undervisningsministeriets server i firewallen. IP-adressen er: 188.64.155.135.

Vær særlig opmærksom hvis I har et favorit link i din browser til ministeriets indberetninger, skal det erstattes med det nye:

https://indberetninger.uvm.dk/pls/pilot/!indb.menu

Afstemningsrapporten Posteringer Kvartalsoversigt

Posteringer Kvartalsoversigt som tidligere blev overført til brevportalen I PDF, er afløst af en digital løsning, hvor udbetalte tilskud trækkes under Posteringsdata øverst under menupunktet Regneark. 

Der skal logges på med institutionens brugernavn og adgangskode for at få adgang til menupunktet Regneark.Skal der eksempelvis trækkes en afstemningsrapport for 2016 vælges finansåret 2016 og slutdato 31-12-2016 som parameter.

Posteringsdata udtrukket digitalt kan kopieres over i en skabelon med makro, som kan ordne tallene, hvis det ønskes. Denne ligger tilgængelig i højre kolonne; gemmes lokalt som en XLSM.

Indkaldebreve 2017 ligger tilgængeligt under menupunktet Info

Indkaldebrev vedrørende indberetning af aktivitet og optag for erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser samt adgangskurser forår 2017, indkaldebrev til professionshøjskoler og ervervsakademier m.fl.som benytter SIS eller web, vedrørende åben uddannelse på videregående niveau i 2017 samt indkaldebrev til universiteter, vedrørende åben uddannelse på videregående niveau i 2017, samt institutioner med almengymnasiale uddannelser og almene voksenuddannelser samt IEU fuldtidsuddannelser samt AMU ligger alle tilgængelig under menupunktet Info.

Kvartalsrapporter (aktivitetsrapporter) i Excel

 

Aktivitetsrapporter som omfatter IEU, PG, GYM, VUC, PB og EA via SIS, EA fuldtid via EASY, almene voksenuddannelser enkeltfag, skolehjem, skolepraktik, ÅU og AMU trækkes digitalt under menupunktet Regneark.

Institutionerne skal være logget på brugerid på samme måde som for adgang til tilskudsbreve m.fl.

 

Det er her ligeledes muligt at udtrække udbetalingsgrundlaget digitalt (grundlagsåret) for eksempelvis bygningstaxametertilskuddet i 2016.

 

Eksempel. Grundlagsåret for udbetaling af bygningstaxametertilskud for IEU fuldtid (uddannelsesområde vælges: Fuldtid - IEU/GYM/VUC/PG/EA)

 omfatter aktiviteten i perioden 16-09-2014 til og med 15-09-2015.

Dette anføres som parametre hvor perioderne afgrænses under   Opgørelsesperiode (dd-mm-åååå):

 

Professionshøjskolerne (PB) og erhvervsakademierne (EA indberettet via SIS)  trækker deres aktivitet under uddannelsesområdet ordinære STÅ (studenterårsværk) og anfører opgørelsesperioden for udbetaling af bygningstaxameter og forskud.

     
     



Indtast brugernavn:
Indtast kodeord med små bogstaver:
     
     
     
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. | Frederiksholms Kanal 25 | 1220 København K | Tlf 3392 5000 | Fax 3392 5547 | E-mail ktst@ktst.dk